Ren Logik

Bakgrund

– Resan med Ren Logik började när Apoteket kontaktade mig utifrån mitt andra varumärke Washologi. De ville ta in tvätt och städ i sitt sortiment och det slutade med att jag tog fram ett helt nytt städ och tvättkoncept som lanserades exklusivt på apoteket. Från vår första dialog tog det bara 6 månader till att Ren Logik lanserades hos dem. Den perioden hade jag ett oerhört högt tempo, men det var samtidigt väldigt kreativt och roligt. Arbetet med att bestämma namnen, dofterna och designen var det roliga. Att hitta bra tillverkare och hinna få till miljömärkning samt godkännande av Apoteket var minst sagt nervöst och pressande.

/Viktoria Widengren - Grundare och VD

Ren Logik

Värdegrund

Ren Logik tar ett helhetsansvar som inkluderar både miljön och människors välbefinnande. Vi strävar efter att erbjuda våra kunder en serie produkter som inte bara är miljövänliga utan också ger en vardagslyxkänsla. Våra produkter har blivit certifierade av Naturskyddsföreningen som "Bra Miljöval", vilket innebär att vi aktivt bidrar till en bättre och mer hållbar framtid.

Vi har lagt särskild tonvikt på vårt doftspråk, som vi har byggt kring temat "Familjen Blom". Alla våra dofter är milda och blommiga för att passa de flesta smaker och preferenser. Vi är övertygade om att detta är en viktig aspekt av vårt engagemang för både miljö och människor.